سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سریال جنجالی گیم آف ترونز GameofThronesseries

نظر

داشتن محیطی امن و راحت برای زندگی و داشتن هوای مطبوع یکی از نیازهای ضروری انسان ها می باشد که با ماشینی شدن زندگی ها استفاده از تاسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با استفاده از فناوری ها، سوخت ها و تاسیسات مختلف می توان به راحتی به خواسته های خود دست یافت. از زمان های گذشته تولید و عرضه انواع تجهیزات تأسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه مرکزی از مورد توجه شرکت های کوچک و بزرگ سازنده تجهیزات تأسیسات حرارتی قرار گرفته و با گذشت زمان و عوامل زیادی موجب پیشرفت و انتخاب بهترین محصول برای ایجاد گرمایش مطبوع ساختمان انتخاب نمود.

در این مقاله به اختصار به بررسی تأسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه می پردازیم:

پکیج

پکیج ها از تجهیزات گرمایشی پرمصرف به خصوص در فصول سرد می باشند که در منازل و ساختمان های اداری نقش موتورخانه ای کوچک را دارد.

انواع پکیج از نظر موقعیت نصب به دیواری و زمینی و از نظر نوع ساخت مصرفی به پنج دسته  گاز مایع، گاز شهری، گازوئیل، دوگانه سوز، برقی تقسیم می شوند .

رادیاتور

رادیاتورها به عنوان ناقل دمای آب عمل می‌کنند در واقع یک نوع مبدل حرارتی است که گرما را از سیال یعنی آب داغ در سیستم حرارتی گرفته و به محیط از طریق تماس سطحی با هوا و از طریق تابش گرمایی انتقال می‌دهد.

جنس رادیاتورها می تواند متفاوت باشد از جمله به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی می توان اشاره کرد.

به طور کلی رادیاتور ها در انواع پره ای و پنلی تولید می شوند.

از تفاوت های این دونوع رادیاتور میتوان به تعمیر پذیر بودن اشاره کرد که رادیاتور پره ای در صورتی که یک پره اش سوراخ شود امکان حذف همان پره را دارد اما در رادیاتور پنلی این مورد امکان پذیر نیست و باید کل رادیاتور تعویض گردد. از معایب رادیاتور پنلی می توان به این نکته اشاره کرد که قابلیت کم و زیاد کردن ندارند.

هیتر

هیترها سیستم های گرمازایی هستند که جهت گرم‎کردن فضاهای فاقد سیستم‎‎های مرکزی گرمایش و بزرگ مانند خشک‎کن‎ها و کارگاه‎های ساختمانی، واحدهای مسکونی و اداری، بانکها، سالنهای، کارخانه ها و... نیز استفاده می‎گردد.

هیترها از نظر نوع مصرف انرژی در انواع برقی، گازی، نفتی گازوئیلی تولید می شوند.

یونیت هیتر

از دستگاه های یونیت هیتر برای گرم کردن محیط های بزرگ نظیر سالن‌های سرپوشیده، سالن‌های کارخانجات و ... استفاده می‌شود.

از انواع یونیت هیتر برای داشتن قدرت حرارتی زیاد، جاگیری کمتر مخصوصاً در مدل‌های دیواری و سقفی، توزیع بهتر هوای گرم، سرعت زیاد در گرم کردن فضا و قابلیت نصب و پرتاب هوا به صورت افقی و عمودی استفاده می شود.

از مزایای استفاده از یونیت هیتر می توان به راندمان بالا، انتقال گرمای یکنواخت،  قیمت مناسب و نصب اسان اشاره کرد.

در پست های آینده به بررسی دیگر محصولات می پردازیم.

 

شرکت پایا دما ارائه دهنده اطلاعات فنی و تخصصی مفید درباره محصولات تاسیسات و به نمایش گذاشتن آن ها، مناسب ترین قیمت ها و مشاوره و  تبادل نظر برای خریدی قابل اطمینان است.

برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://payadama.com