سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سریال جنجالی گیم آف ترونز GameofThronesseries

تأمین دمای مطلوب خانه به خصوص در فصول سرد سال از مسائل مهمی است که این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی روز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های مدرن در سیستم گرمایشی خانه استفاده از رادیاتور است.

رادیاتورها برای انتقال انرژی حرارتی از یک رسانه به دیگری به منظور گرمایش فضا طراحی شده اند. و در یک سیستم گرمایش مرکزی تابشی ، آب گرم یا بعضی اوقات بخار در یک دیگ بخار مرکزی ایجاد می شود و توسط پمپ ها از طریق رادیاتورهای داخل ساختمان گردش می شود ، و این گرمای تولید شده به محیط اطراف منتقل می شود.

نحوه عملکرد رادیاتور برای گرمایش خانه

رادیاتور آب گرم هنگامی که در دمای پایین (زیر 49 درجه سانتیگراد) روشن می شود ، توسط یک پمپ حرارتی یا دمای پایین یا دیگ چگال کننده تغذیه می شود. این ماده عمدتاً در هنگام عایق بندی خانه مورد استفاده قرار می گیرد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کنترل دمای اتاق به اتاق می شود. حرکات گرد و غبار را کاهش می دهد ، آثار کمتری را بر روی دیوارها می گذارد و راندمان انتشار بهتری دارد. با گرمایش کف گرم ، در محدوده راه حل هایی قرار دارد که مورد حمایت مقررات حرارتی فرانسه است و در صورت آسیب دیدن این مزیت را دارد که به راحتی تعمیر یا تغییر می کند.

با توجه به دمای عرضه پایین تر ، در همان نیرویی که یک فرستنده دمای بالا دارد ، سطح انتشار لزوما بزرگتر است. از این مشاهده ، یک مزیت و یک ضرر را دنبال کنید. رادیاتورهای درجه حرارت پایین فضای دیوار بیشتری نسبت به رادیاتورهای سنتی می گیرند ، اما از طرف دیگر درجه حرارت یکنواخت تری در اتاق فراهم می کنند.

تفاوت رادیاتور و گرمایش زیر کف

برخلاف گرمایش زیر کف ، که در جریان عملیات بازسازی به دلیل کارهای اساسی می تواند نصب آن دشوار باشد ، رادیاتورها می توانند بدون مشکل فرآیند نصب، راه اندازی، سرویس سیستم موجود را جایگزین کنند. همچنین در سیستم گرمایش کف اجرا در هنگام بازسازی خانه هزینه بالایی دارد.

در سیستم‌ رادیاتور ها مرکز گرمادهی در مکان خاصی از ساختمان به نام موتورخانه قرار دارد و گرما توسط هوا به بخش‌های مختلف ساختمان منتقل می‌شود.

سیستم گرمایش از کف توسط رومیان باستان که مهندسان باهوشی بودند، ابداع شده است. در این نوع سیستم، گرما از طریق سطح زمین پخش می‌شود و زمانی‌که روی زمین راه می‌روید، گرما را احساس می‌کنید. در این نوع سیستم گرمایشی، تمام بخش‌های محیط از دمای یکسانی برخوردار هستند، چون که گرما از کل اتاق از سمت پایین به بالا منتقل می‌شود.

در سیستم گرمایش رادیاتور، پکیج شوفاژ دیواری در دسترس بوده و امکان کنترل سیستم در داخل واحد ساختمانی وجود دارد.

این روش به دلیل وجود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود از امنیت بالاتری بر خوردار بوده و امکان تنظیم دما به میزان مد نظر را به شما می دهد.

رادیاتور دمای پایین

  • آب فقط باید تا 50 - 55 درجه سانتیگراد گرم شود: دستگاه تولید گرما خیلی کاربردی نیست و بنابراین انرژی کمتری مصرف می کند. که یک رویکرد اکولوژیکی و اقتصادی است.
  • برای ارائه راحتی مطلوب ، با وجود آب گرم گرمای کمتر ، گزینه جایگزین افزایش سطح تماس بین رادیاتور و عناصر اطراف است.
  • فقط ارتباط رادیاتور با دمای پایین با پمپ حرارتی یا دیگ بخار با دمای پایین حداکثر بهره وری را فراهم می کند. بنابراین آنها در صورت نوسازی کامل خانه شما ، از دیگ به رادیاتورها ، امکان بسیار جالبی دارند. آنها وقتی می خواهید فقط چند رادیاتور را تعویض کنید جذابیت کمتری دارند.

رادیاتور ها در انواع مختلف پره ای، پنلی و برقی تولید می شوند که رادیاتورهای شوفاژ پره ای نیز در سه نوع رادیاتور آلومینیومی ، رادیاتور فولادی و رادیاتور چدنی تولید می شوند که معمولا از 5 تا 25 پرده می تواند باشد.

برای دانستن اینکه کدام نوع و ابعاد برای گرمایش محیط شما مناسب است باید با یک متخصص تجهیزات مشورت نمایید.

شما نیز میتوانید با مراجعه به بخش رادیاتور در سایت پایا دما و مطالعه اطلاعات دقیق در مورد انواع محصول و صحبت با مشاوران سایت بهترین انتخاب را انجام دهید.